lördag 23 augusti 2014

Vad har jag i min väska?

Sedan jag köpte min Camelbak så har jag den nästan alltid med när jag cyklar. Tänkte jag ska avslöja vad jag har i den, förutom vatten. Jag tar gärna emot förslag på vad jag bör lägga till på packlistan eller kanske ta bort.

Jag har alltid:
Förstahjälpen-kit, om olyckan är framme.
Extra slang till ev. punktering. (De viktigaste verktygen har jag under sadeln)
Kompass, om jag kommer helt på avigvägar i skogen.
Vaselin, kan alltid behövas ett extra lager mot skav.
Kontanter (förvarade i en vattentät påse), om man skulle behöva ta bussen hem eller hittar ett trevligt fik ute i vildmarken.

Andra saker som oftast är med är runekakor och extra kläder om vädret ser osäkert ut eller om man ska ta längre pauser och vill behålla värmen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar