söndag 17 augusti 2014

Höstens planer

2015 kommer bli ett väldigt aktivt år med flera tävlingar planerade. Därför kommer jag redan nu under hösten behöva trapp upp träningen och även lägga till lite nya aktiviteter. September kommer inledas med en veckas familjesemester i Turkiet och detta blir lite av en "kick-off" till höstens träning. När vi kommer hem är det dags att köpa simkort och planera träningen ordentligt.

Träningen under hösten ska förhoppningsvis innehålla löpning, cykling, styrka, simning och paddling.

Redan nu på tisdag har jag bokat första paddlingen med Kalmar Kanotklubb. Ska bli väldigt spännande då den ända tidigare erfarenheten av kajak är sit-on-top-kajaker i plast. Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig av detta, förutom att jag är övertygad om att det blir skoj! Att gå med i kanotklubb är nog en nödvändighet så man får tillgång till erfarenheten från erfarna paddlare, olika grundkurser och möjlighet att låna utrustning tills man vet vad man själv vill köpa.

En bild från Ölands norra udde där sundet möter havet. 
Öland runt med kajak vore en spännande utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar