fredag 12 september 2014

Nya Runekakor

Dagens torra ingredienser: guldmüsli, havregryn,
dextropur, gojibär, sesamfrön, solrosfrön, kokos-
flingor, pumpafrön, dadlar, mandel, russin och salt.
Idag har det bakats nya Runekakor. Nytt för denna gången var Gojibär. Egentligen tycker jag inte om dem, men de ska ju vara så förbaskat nyttiga så jag testar en gång. Efter några mil på cykeln är man inte så kräsen så länge man får i sig energi.

En tanke som slog mig idag när jag kokte knäcksmet var KAFFE. Nästa gång ska jag testa att koka med några skopor kaffe i knäcksmeten. Både för smaken och koffeinet. Att man har kaffepulvret med i smeten kommer nog inte märkas med tanke på att många av de torra ingredienserna är ganska "grusiga" i sig.


För er som missat recept så finns det här: RUNEKAKOR


Jag skar dem denna gången lite mer som bars så de ska vara enklare att äta på cykeln. Nu ligger de i frysen och stelnar. I kväll blir det en runda på cykeln för att testa smaken på dem.





 


20 nya bars i frysen, ca 400 kronor insparade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar