tisdag 5 augusti 2014

Min mountainbike

Jag måste ju presentera min cykel! Då jag tidigt i våras beslöt mig för att testa att cykla mtb så letade jag ganska länge och jämförde priser och komponenter tills jag sprang på en polsk tillverkare som heter Kross. De tillverkar diverse cyklar men deras huvudsyssla är mountainbikes. 

Det var på cykelkraft.se som jag hittade en Kross Hexagon X7, nedsatt med 50%. En hardtail som uppfyllde de krav jag hade samt till ett pris som inte var mycket att fundera över. Ramen är helt i aluminium, skivbromsar fram och bak, 24 växlar, 26"-hjul, fjäderdämpad framgaffel. Både växlar och bromsar är tillverkade av Shimano. Framgaffeln är från Suntour. Den levererades dessutom med ett par 2,1" Racing Ralph-däck. Mycket cykel för de blygsamma 3000:- jag fick betala.

Efterhand har jag utrustat cykeln med barends, styrväska för energibars och annat, sadelväska med verktyg, flaskhållare, SPD-pedaler m.m. Och nu senast blev det dubbla flaskhållare. 


Nu kan jag få med mig 2x750 ml energidryck samt 2 liter vatten på ryggen. Det plus Runekakor borde göra att jag kan cykla flera timmar utan att behöva oroa mig för vätska eller energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar