tisdag 5 augusti 2014

Camelbak Charge 10 LR

Ett av mina senaste och bästa inköp är en Charge 10 LR multisportryggsäck från Camelbak med en 2 liters vattenreservoar. Ryggsäcken är tillverkad i uteslutande lättviktsmaterial och väger endast 450 gram. Packvolymen är 10 liter (8 liter packning + 2 liter vatten).

Vatten reservoaren är placerad nere runt höften och ryggsäcken är designad så den ej bygger på höjden, så man förblir smidig när man cyklar och springer i skogen. Kommer man under ett hinder med hjälmen så kommer ryggsäcken igenom. Den sitter perfekt runt kroppen och hindrar inte rörelserna.

Den är även försedd med två fickor på höftbältet så man alltid kan ha energi lättillgängligt. Det stora packningsfacket innehåller flera mindre fack så man kan organisera innehållet överskådligt. Det finns även ett öppet fack bak där man kan förvara saker man vill kunna komma åt snabbt och enkelt, i mitt fall är det där jag förvarar förstahjälpen-kit.

Jag har nu testat att cykla, vandra och springa med ryggsäcken och jag tycker den gör sitt jobb. När man springer så kan man uppleva att den skvalpar lite när vattnet börjar ta slut, men den sitter fortfarande på plats så man får väl helt enkelt vänja sig vid ljudet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar