torsdag 9 oktober 2014

Morgonrutiner

Det har nu gått tolv dagar med väckarklockan på 06.00. Det blir lite lättare att vakna till för var dag, även om jag snoozade en gång i morse. Morgonrutinerna med tjejerna flyter på mycket bättre när man vet att man inte har bråttom. I skrivande stund har tjejerna redan ätit klart sin frukost och jag har en halvtimme att bara dricka kaffe innan jag ska åka till jobbet.




I veckan har jag lyckats med planen att klämma in två löppass på morgonen. Tisdagar och torsdagar är numera löpdagar. Sakta men säkert börjar jag ruta in min träning lite så jag kan försöka få till någon form av schema. Morgonrunda är just nu 3,4 km runt Djurängsskogen och fokus ligger på hög kadens. 



I onsdags fick jag paket från XXL, mina efterlängtade skoöverdrag! Mina överdrag från Craft var ju tyvärr för små och de var slutsålda i storleken över så det blev ett par neuprenöverdrag från White. Denna gången passade de bättre, de känns dock lite "billiga" men det återstår att se under vintern. När jag provade skoöverdragen i onsdagskväll kunde jag inte ställa tillbaka skorna i garderoben så det fick bli en kort kvällstur. Fullmånen över Kalmarsund bjöd på vacker utsikt på rundan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar